Davant els despròposits que l'administració imposa a les escoles -que de cap manera afavoreixen una educació integral i de qualitat, sino que generen l'efecte contrari- ens cal una reacció.
Hem de buscar alternatives, hem de conèixer iniciatives que sorgeixen al nostre voltant, discretament però amb força.
Una d'aquestes pot ser L'escola lenta.
Aquest moviment fa uns plantejaments més respectuosos amb el ritme d'aprenentatges de cada nen/a, que ens recorden aquella reforma, de la qual ja no se'n parla, que només va fracassar, com sempre, per la manca de recursos que s'hi van destinar.
Joan Domènech, reivindicador de la vida i l'educació lenta -així és com ell es defineix en el seu bloc-, és un des impulsors d'aquesta iniciativa.
En el seu llibre Elogi de l'educació lenta ens parla d'un model educatiu que és una peça clau en el llarg procés d'humanització de la societat.
Afirmacions com el temps no pot colonitzar les nostres vides i les de l'escola; o més, abans i més ràpid no són sinònims de millor, són rebudes com aigua fresca enmig del desert.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada